3º Ano Ensino Médio - Noturno - Língua Inglesa - Recepção e Produção de Textos Orais e Escritos de Gêneros Textuais variados em Língua Estrangeira.

 1. Leia trechos do texto sobre educação da Organização das Nações Unidas (ONU ou, no idioma inglês, UN), que é uma organização internacional formada por países-membros que se filiam voluntariamente e que têm como missão a paz, a erradicação da fome, projetos sociais e o desenvolvimento mundial. A versão completa encontra-se disponível em: https://news.un.org/en/ story/2019/09/1046272. Acesso em: 18 jul. 2020

New data published by the United Nations cultural agency on Friday, reveals that without taking urgent measures, around 12 million young children will never set foot inside a school, with girls facing “the greatest barriers”. 
“According to our projections, nine million girls of primary school age will never start school or set foot in a classroom, compared to about three million boys”, said Audrey Azoulay, DirectorGeneral of the UN Educational, Scientific and Cultural Organization (UNESCO).

 “Four of those nine million girls live in sub-Saharan Africa, where the situation gives cause for even greater concern”, Ms. Azoulay continued. “We must therefore continue to centre our actions on girls’ and women’s education, as an utmost priority.” 

Last year, roughly 258 million children, adolescents and youth between the ages of six and 17 were out of school. 

It also confirms recent UNESCO projections showing that at the present rate, by 2030, one-insix children will not be attending primary and secondary school at all, and only six in every ten young people will complete secondary education. 

The update also highlights the gap between the world’s richest and poorest countries. According to UIS figures, 19 per cent of six-to-11-year olds in low-income countries are out of school, compared to just two per cent in high-income States. 

And the gap grows wider still for older children and youth, where some 61 per cent of 15- to 17-year-olds are out of school in low-income countries, compared to eight per cent in their high-income counterparts. 

1 — Qual o tema central do texto? 

2— Qual é o gênero desse texto? 

3 — Quem publicou o texto? 

4 — Qual a data de publicação do texto? 

5 — Qual o suporte de circulação do texto? Em qual seção? 

6 — De acordo com o texto, escreva em números:
7 — O que esses números e o trecho “We must therefore continue to centre our actions on girls’ and women’s education ...” nos revelam em relação aos estudos de pessoas do gênero masculino e feminino? Em sua opinião, por que ainda há essa diferença? 

8 — Escreva em números, de acordo com o texto:
9 — O que as diferenças entre os países mais ricos e os mais pobres mostram em relação aos alunos de 6 a 11 anos e em relação aos alunos de 15 a 17 anos? 


Comentários

Postagens mais visitadas deste blog

3º Ano - Ensino Médio - Noturno - Sociologia - Modos de produção, trabalho.

2º Ano - Ensino Médio - Noturno - Química - Materiais: Velocidade das TQ.

1º Ano - Ensino Médio - Noturno - Biologia - Biodiversidade.